Gotland 2007

Jag kom fram kl 03.00 natten till måndag och skulle börja jobba kl 09.00 dagen efter! Snälla lilla Cattis hämtade mig med sin fina blombil eftersom jag skulle bo hos henne i 2 dar och jag fick mitt alldeles egna rum i hennes matsal :) Men jag trivdes! Sedan flyttade jag hem till Sabbe 2 dar senare, på onsdagen, och fick bo i hennes mysiga rum fram tills det att jag flyttade in med Gabbie i en stuga som vi "hyrde" av Apoteket. Gratis boende i 3 veckor är inte FY SKAM!
Där hade vi även vår första gemensamma fest, alla 4 brudar från R4:a! Och herregud vilken fest...

En flaska Lagarone sen är festen igång...

Alltid lika kul o flyga :)

Stans 2 snyggaste värdinnor

härliga gänget!

Råkade kasta Simon på all dricka som stod på bordet... oooops... torka torka...

Adam låg på golvet 50% av förfesten.... :p

Asbra taget kort... NOT

Filmkväll hemma hos Cattis var det en kväll också. Vi satt och kollade på Helan & Halvan och gud vilka flum de är!
Vi sa att hur kan man slå huvudet i väggen 1000 gånger på bara några minuter, det går ju bara inte att vara så klumpig... Tills Cat råkade hälla ut en hel kartong med treorör på Apoteket, och slår i huvudet i en hylla när hon ska ställa sig upp. Du är så jäkla rolig asså :)

Jag jobbade ju heltid när jag var där så det är ändå otroligt hur mycket man hann med! Och när man själv var ledig så var ju ingen annan ledig tyvärr! Men som tur var så kom Johanna och hälsade på mig under några lediga dagar, tack sötnos :) Allting löste sig trots att vi hade stora boendeproblem! Hon fick bara bo hos mig 2 nätter trots att hon skulle vara på Gotland i 6 dagar pga av en massa olika anledningar typ att det var Stockholmsveckan, kommer bli massa festande, kompisar känner kompisar som kommer komma över etc etc :) Vi lyckades iaf hitta en trevligt hotell i stan som var ledigt i 2 dagar, Bredablick. Världens mysigaste hotellrum med egen bastu! Bastufest var ju givet... Vi MÅSTE bara tillbaka nästa år och ha samma rum :)

Bastufestfolket... de fick varann till slut iaf :)

Jag cyklade till jobbet med en jättecool cykel som jag fick låna av Cat. Sadeln var trasig men det var skönt o sitta på den om man hade en sån där sadelmuff iaf... hehe... och man växlade genom att bromsa, mobbat!

En del shopping hann jag med också! Köpte en jacka, en klänning, en jeanskjol och 4 partyglas (hitta inga bilder på dem tyvärr!) som ni kan checka in här nedanför! Hade inte råd med så mkt mer då alla pengar verkar ha gått åt till inträde... mellan 100-200 bara för att få komma in! Herregud lixom...

Sen var man ju ute och åt ett par gånger också och det är inte direkt heller billigt... Var ju tvungen att testa nachostallriken på Packhuskällaren som alla talar om! Tog bara en halv och jag blev ändå dömätt, men gott var det! Sen var vi på munken och åt en gång också med Apoteksfolket! Restaurangen som jag och Johanna åt kommer jag inte ihåg vad den hette... men de hade en jättegod vegetarisk pasta iaf!

Den berömda nachostallriken

Jojjo och jag på okänd restaurang

Vädret finns det det inte så mycket mer att säga om än att det har varit KASST i princip hela sommaren. Den som har haft bra väder och vistats i Sverige ska verkligen vara nöjd! Jag är superglad att jag hade sol 2 av mina lediga dagar på 3 veckor... Då var det softa på Tofta som gällde! Vi "råkade" ju få med oss en fleecefilt hem från Munken dagen innan och TUR var ju det, för den låg vi och solade på... lite cigaretthål här och där men vad gör väl det!

Härligt att äta kycklingsallad på stranden

Vi var inte direkt ensamma på stranden

Jag blev nergrävd....

....fast riktigt så djupt var det inte!

Duktig som jag var så tränade jag 2ggr i veckan på friskis & svettis som hade utomhusgympa varje måndag och torsdag! Jag tycker verkligen det var duktigt av mig! (och Cat såklart!) Många rörelser därifrån använde man ju sen på dansgolvet... hehe...

Men Gotland är ju alltid Gotland... en rejäl partystad på sommaren, så det blev en hel del fest! Så här kommer lite roliga partybilder! enjoy!

Lite akrobatikkonster

Förfest hos Dirk

Blomfest

En taliban på vift och 2 heta Bredablickbrudar

Ibland tar festandet ut sin rätt :)

fortsättning följer....

hjälp

huuuur får jag tillbaka färgen på mina kommentarer?!? Svart mot svart är INTE en bra kombination! Jag får det bara inte å funka.....hjälp, tack!

"Sommarlov" e livet

Jag tyckte att jag gjorde 1000 saker på Gotland och jag trodde att när jag kom hem skulle jag inte ha så mycket att göra.. men sen jag kom hem har jag hunnit med en hel del! I söndags så packade jag upp min resväska och grillade med familjen för att sedan spela kubb och frisbeespel med lite sollentunabor. Hunnit med och träna har jag gjort också, 2ggr... ikväll var det friskis&svettis i Edsbergsparken, nära och bra! Igår var det myspyskväll med Edsviksbrudarna med rabarberpaj och glass! I love it!
Till helgen har jag hört rykten om att det blir drinkkväll och utgång på fredagen och femkamp på grönan på lördagen! Har aldrig gjort femkampen så jag är så himla taggad!!

Jag har ju börjat jobba i Stinsen igen också. Bjöd personalen på nyplockade körsbär från vår trädgård, mums :) Kan man ha en bättre anställd? nope...

Aldrig mer igen

Nej jag säger då det, 3:e gången gillt... nu får det räcka! Peppar peppar ta i trä....

Mysigt hotell

Ja nu har man fått tillgång till internet här på sitt illa hotell som jag o Johanna checkade in på idag :) Lika bra o uppdatera bloggen! Mycket har man hunnit med under sina 2 veckor här på Gotland... en hel del fest, jobbat nästan varje dag, varit med alla underbara vänner här på ön och nu under mina lediga dagar även en del sol o bad! Ska blogga om allt när jag kommer hem o när jag fått alla roliga bilder :)

Ikväll är det förfest på Bredablick, sen mellanlandning o middag på Packhuskällarn för att sen gå ut! Jobba kl 08.00 imorgon.... ojoj, o frukosten öppnar först kl 07.30 - VÄLDIGT KASST... får ta med mig matlåda typ! Men Men... tjing tjing på alla er där hemma! Hoppas ni har det bra! pussar

2 sköna babes på G-land! :)