Gotland 2007

Jag kom fram kl 03.00 natten till måndag och skulle börja jobba kl 09.00 dagen efter! Snälla lilla Cattis hämtade mig med sin fina blombil eftersom jag skulle bo hos henne i 2 dar och jag fick mitt alldeles egna rum i hennes matsal :) Men jag trivdes! Sedan flyttade jag hem till Sabbe 2 dar senare, på onsdagen, och fick bo i hennes mysiga rum fram tills det att jag flyttade in med Gabbie i en stuga som vi "hyrde" av Apoteket. Gratis boende i 3 veckor är inte FY SKAM!
Där hade vi även vår första gemensamma fest, alla 4 brudar från R4:a! Och herregud vilken fest...

image72

En flaska Lagarone sen är festen igång...

image71

Alltid lika kul o flyga :)

image73

Stans 2 snyggaste värdinnor

image74

härliga gänget!

image75

Råkade kasta Simon på all dricka som stod på bordet... oooops... torka torka...

image76

Adam låg på golvet 50% av förfesten.... :p

image77

Asbra taget kort... NOT

Filmkväll hemma hos Cattis var det en kväll också. Vi satt och kollade på Helan & Halvan och gud vilka flum de är!
Vi sa att hur kan man slå huvudet i väggen 1000 gånger på bara några minuter, det går ju bara inte att vara så klumpig... Tills Cat råkade hälla ut en hel kartong med treorör på Apoteket, och slår i huvudet i en hylla när hon ska ställa sig upp. Du är så jäkla rolig asså :)

Jag jobbade ju heltid när jag var där så det är ändå otroligt hur mycket man hann med! Och när man själv var ledig så var ju ingen annan ledig tyvärr! Men som tur var så kom Johanna och hälsade på mig under några lediga dagar, tack sötnos :) Allting löste sig trots att vi hade stora boendeproblem! Hon fick bara bo hos mig 2 nätter trots att hon skulle vara på Gotland i 6 dagar pga av en massa olika anledningar typ att det var Stockholmsveckan, kommer bli massa festande, kompisar känner kompisar som kommer komma över etc etc :) Vi lyckades iaf hitta en trevligt hotell i stan som var ledigt i 2 dagar, Bredablick. Världens mysigaste hotellrum med egen bastu! Bastufest var ju givet... Vi MÅSTE bara tillbaka nästa år och ha samma rum :)

image82

image90

Bastufestfolket... de fick varann till slut iaf :)

Jag cyklade till jobbet med en jättecool cykel som jag fick låna av Cat. Sadeln var trasig men det var skönt o sitta på den om man hade en sån där sadelmuff iaf... hehe... och man växlade genom att bromsa, mobbat!

image78

En del shopping hann jag med också! Köpte en jacka, en klänning, en jeanskjol och 4 partyglas (hitta inga bilder på dem tyvärr!) som ni kan checka in här nedanför! Hade inte råd med så mkt mer då alla pengar verkar ha gått åt till inträde... mellan 100-200 bara för att få komma in! Herregud lixom...



Sen var man ju ute och åt ett par gånger också och det är inte direkt heller billigt... Var ju tvungen att testa nachostallriken på Packhuskällaren som alla talar om! Tog bara en halv och jag blev ändå dömätt, men gott var det! Sen var vi på munken och åt en gång också med Apoteksfolket! Restaurangen som jag och Johanna åt kommer jag inte ihåg vad den hette... men de hade en jättegod vegetarisk pasta iaf!

image84

Den berömda nachostallriken

image85

Jojjo och jag på okänd restaurang

Vädret finns det det inte så mycket mer att säga om än att det har varit KASST i princip hela sommaren. Den som har haft bra väder och vistats i Sverige ska verkligen vara nöjd! Jag är superglad att jag hade sol 2 av mina lediga dagar på 3 veckor... Då var det softa på Tofta som gällde! Vi "råkade" ju få med oss en fleecefilt hem från Munken dagen innan och TUR var ju det, för den låg vi och solade på... lite cigaretthål här och där men vad gör väl det!

image86

Härligt att äta kycklingsallad på stranden

image89

Vi var inte direkt ensamma på stranden

image87

Jag blev nergrävd....

image88

....fast riktigt så djupt var det inte!

Duktig som jag var så tränade jag 2ggr i veckan på friskis & svettis som hade utomhusgympa varje måndag och torsdag! Jag tycker verkligen det var duktigt av mig! (och Cat såklart!) Många rörelser därifrån använde man ju sen på dansgolvet... hehe...

Men Gotland är ju alltid Gotland... en rejäl partystad på sommaren, så det blev en hel del fest! Så här kommer lite roliga partybilder! enjoy!



Lite akrobatikkonster

image96

Förfest hos Dirk

image97

Blomfest



En taliban på vift och 2 heta Bredablickbrudar

image100

Ibland tar festandet ut sin rätt :)

fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: Johanna Jojjo knasbollen...

Haha, vilken fin berättelse du gjort! =) Jag hade så jävla kul hela veckan (förutom de första timmarna då)längtar tillbaka o vill inte jobba än, semster var ganska skönt ändå!!kommer du ihåg att sara hansson sa att hon o annie redan bokat den veckan, så vi måste utnyttja våra kontakter(blink blink..) för o få rummet! I krig måste man välja sin vänskap...:P dom kan möjligen få det brevid o låna vår bastu..=)puss

2007-07-30 @ 21:38:03
Postat av: Sabbe

Heey gumms!! shit, hehe.. ja ha no aldri fattat hur många fester ja missat niu i sommar:P hehe.. men de e skoj att diu hade kul på vår öj:) o ni fick juh till o me sol på er o hann göra tofta!! bra jobbat säger ja!!
ha precis kört hem gab vi ha softat o sett på Heja björn:) o käkat popcorn:) myyysss!! naa.. ni ska ja susse.. ha int riktigt kommit igen från helgens partaj:P hehe.. puss på diih!! love love love

2007-07-30 @ 22:49:20
URL: http://chippie.blogg.se
Postat av: cat

tjaaaaa, fan va du bloggat =) Jag älskar o läsa! har lunch nu o va bara tvungen att kolla igenom dina coola bilder o text =) mkt nice. Fan längtar til vår fest =) din min o rose! vi måste planera fett bra. upss puss, jobba du idag ella? UPSS

2007-07-31 @ 12:51:30
URL: http://calelicat.blogg.se
Postat av: CAT

tjipp tjopp! Kul o jobbe ella??? Fi fan. asså de har blivit helt fel..! Jag ska tydligen va ledig DEN HÄR veckan och INTE nästa!! Jag har ju bokat resa o allt till nästa vecka ju! Men tydligen har louise sagt fel datum till veronika, ORKA! Men jag får åka ändå =) Det är därför jag jobbar 10 dagar i rad nu.. ska ju egentligen inte göra de, ska va ledig. jaja det löste sig iaf!! PUSS

2007-08-01 @ 16:29:04
Postat av: Tesan

I'm not gay I'm not gay but I dance around in a gay gay way!
Ja, det var mycket trevligt igår, det gör vi om ;)

2007-08-01 @ 17:16:01
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: CAT

fan jag skrev massa men jag vet itne vart inlägget hamna... så jag får skriva igen. JAJA vad är en bal på slottet? Ja iaf, hon är jävligt virrig, orka bo med henne...hon lär ju inte komma ihåg vad man heter ens..usch! var det kul ute igår`?? jag hoppas det =) Jag fyller år 9e nästa vecka, ska jag ta med ngt imrgn (nå fika) för o fira lite tidigare eller ska jag skita i de o bara bjuda när jag slutar här...hm..tell me! Iaf puss puss KÄRLEK!

2007-08-02 @ 14:54:59
Postat av: Sara

jaoo du jag tycker du ska skita it och sen bjuda på något när du sluta! Blir lite KAKA på KAKA om du förstår vad jag menar!!! :p Jo det var kul ute igår! Träffade nån som kände min storebror tydligen.. men lagarone blev det iaf! Ikväll är det middag som gäller å sen imorrn är det tacoparty!!! =) Exakt vilket datum var det du skulle dra?? myspys

2007-08-02 @ 17:19:53
URL: http://Franzens.blogg.se
Postat av: Malin S

Har Apoteket lägenhet på Gotland som "lånas ut" till studerande ? Hmmmm ;)

2007-08-02 @ 23:43:32
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: cat

yooooooo vi har fel på en kassa =) kul, så ibland är de dölång kö =) love it. höll på o skriva till jig själv nu IGEN.! va är de för feeeeel? jag skita i o bjuda på kaka ida, orka itne göra någe! jag ska ha kak-kalas på söndag för o fira min födelsedag, så himla mkt ska jag baka!! =) synd du missa de. Jag drar exakt den 6e på morgonen till uppsala o sen till prag den 7e!! ska bli apkul! puss puss

2007-08-03 @ 12:39:43
URL: http://calelicat.blogg.se
Postat av: Sabbe

de va en sån dära dryg Stockholmare som tror de äger stan;) hehe.. nee.. han skulle handla ti en kompis.. som hade bränt handen.. o de verka va ett ganska stort brännsår.. som vätskade.. så ja försökte få honom att gå ti sjukvården.. men nee, sånt hade han juh int tid me.. sen va han bah allmänt otrevlig, hade en så jäla attityd som ja bah int tål!! usch!! men så kan de va.. aa.. de ska bli skönt me sommarlov, håller me!! bah en vecka kvar för min del:) men då e de fest på lörda då:P fira in semestan?? :) niu ska ja klä på miih lit.. för ik e de filmkväll:) myspys!! puss puss

2007-08-09 @ 18:55:20
URL: http://chippie.blogg.se
Postat av: Anonym

DU HAR JU FAN INTE BLOGGAT PÅ YUSEB ÅR. HOW COME LADY. HUR VAR IKEA... NICE.. PPUSSSS

2007-08-13 @ 15:28:58
Postat av: kissen

Hör på detta!! Anna har idag fått utskällning av en kund. Kunden kom till mig och ville ha numret till chefen. Hon ska ringa till chefen på tors och berätta!! =) hehe så jävla kul!! PUSS!

2007-08-21 @ 12:02:03
URL: http://calelicat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0