dagens + lite annat

Jag råkade klanta mig rejält igår då jag åkte till Upplands Väsby för att ta upptåget och märker när jag kommer fram att det slutade gå för 20 minuter sen. Så det var bara att åka tillbaka. Men ärligt, jag fattar faktiskt ingenting av den här tidtabellen. Jag fattar det som att tåget slutar gå 23.49 på söndagar och helgdagar men det kanske är helt fel, huh?
Hur som så fick jag åka hem i morse istället för jag hade klipptid vid 11.00 som jag nämnde i det tidigare inlägget. Sen drog jag vidare till vaccinationsstället för att vaccinera mig men är tvungen att vänta till på torsdag för jag går på lite tabletter som tydligen kan påverka effekten... Så nu får jag ta första sprutan för japansk encefalit tidigast torsdag, och sen se till och ta en spruta till med minst en veckas mellanrum innan jag åker till Taiwan! Det är tusen SNART! Jag längtar verkligen!

Imorgon måste jag ta mig till Sollentuna igen för jag har läkarbesök. Helt stört att de är så himla petiga med att man bara får besöka den vårdecentral i det landsting man är skriven i! Då ska jag hämta min kamera och min mobilladdare som jag dumt nog råkade glömma hemma.... klanto! Klantigt var också att jag råkade bli av med min fina svarta halsduk när vi var ute i fredags. Jag tyckte inte att jag var full men tydligen hade jag sagt när vi var på väg in mot stan: "Det här ser verkligen inte ut som en tunnelbana. En tunnelbana ser verkligen inte ut så här" och får till svar att: "Sara, du sitter på pendeltåget....". Grejt. Men det var jättekul på förfesten Johanna. Det får vi göra om snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0